Sunday 3 February 2013

listen! listen! listen!!

dengar.
kau cerita, aku dengar.
aku bercerita, kau pun dengar la.
kalau kau cerita, aku pun bercerita jadi siapa pulak nak mendengar kita bercerita.??
sungguh.
beria sungguh aku mendengar.
sampai tiada ruang langsung aku nak bercerita.
pot-pet pot-pet kau bercerita.
aku dengar. cuba memahami
bum bang bum bang kau bercerita
aku dengar. cuba mendalami
sebab aku tahu kau suka bila aku mendengar dengan sabar.


sehingga penat dan bosan mula timbul.
aku menerjah ke tempat yang baru.
aku mula bercerita tanpa henti.
bla bla bla.
penat.
sungguh, aku penat bercerita.
sebab kau tak pernah cuba mendengar.
jadi aku kembali ke tempat asal ku.
dengar.


hanya Yang Satu sahaja sudi mendengar.
sang Pencipta.
yang sudi mendengar tanpa jemu.
setiap cerita ku ini.
tidak ada tolok bandingnya.
kerna diri-Nya yang lebih mengetahui.




No comments:

Post a Comment